Od strategije do izvedbe

Poslovna resničnost

V večini organizacij se poslovni modeli velikokrat spremenijo. Razlogi so različni: novi proizvodi in/ali storitve, vstop na novo tržišče, prevzemi. Zadnji izziv za organizacije in podjetja je digitalna transformacija. Vse to seveda vpliva na procese v organizaciji in informacijsko podporo. Da bi ostala prilagodljiva in konkurenčna mora organizacija razumeti dinamiko tržišča, vedeti kako hitro lahko odkrije potrebe strank in njihova pričakovanja ter kako lahko uporabi lastne še neizkoriščene zmožnosti. Digitalna transformacija mora biti osnova strategije organizacije v prihodnosti.

Kako nam pomaga pristop 'Od strategije do izvedbe'?

Usklajevanje

Dobro določena strategija organizacije je osnova za uspešno poslovanje. Da bi jo lahko določili je potrebno poznati tržišča, potrebe strank in lastni inovacijski potencial. Strategija mora vsebovati strateške cilje, kritične faktorje uspeha, kazalnike in ukrepe. Da bi uspešno spravili strategijo v življenje je potrebno cilje in kazalnike spustiti iz strateškega na operativni nivo. Strategijo organizacije  mora razumeti vsak zaposleni ter poleg tega vedeti kje je njegov doprinos k doseganju ciljev.  Poslovne operacije morajo biti pregledne in optimizirane. Na kratko, strategijo je potrebno opisati in jo potem neposredno povezati na iniciative, ki izvajajo zadano strategijo.

Tak pristop organizaciji omogoča:

  • razumevanje dinamike tržišča,
  • odkrivanje zahtev in pričakovanj odjemalcev,
  • odkrivanje lastnih zmožnosti,
  • analizo in določanje svojega poslovnega modela,
  • določanje poslovnih ciljev in kazalnikov ter
  • proženje potrebnih ukrepov za vpeljavo strategije na operativni (procesni) nivo.

Od načrta do digitalizacije

Pristop nam omogoča, da se izognemo vrzelim in pomanjkanju razumevanja, ki se pojavlja med strateškimi cilji, načrtovanimi rešitvami in aplikacijami ter izvajanjem in spremljanjem poslovnih procesov. Po tem, ko smo ocenili tržišče in določili poslovno strategijo, je potrebno analizirati kritična poslovna področja in določiti rešitve. Da bi organizacija postala digitalna, potrebuje digitalizirano rešitev, ki nam omogoča holistični pogled na uspešnost poslovne strategije in doseganje ciljev.

Tako organizacija z digitalno rešitvijo:

  • zajema poslovne zahteve,
  • določa operativni model,
  • analizira in načrtuje procese,
  • določa obseg rešitev,
  • načrtuje rešitve,
  • določa arhitekturo platform in aplikacij ter
  • vpeljuje in testira rešitve.

Od spremljanja do ukrepanja

Ko je strategija vpeljana v procese in so rešitve ter aplikacije načrtovane tako, da kar najbolje podpirajo izvajanje procesov je potrebno spremljati njihovo učinkovitost. Brez tega vodstvo organizacije težko ve kaj se dogaja v organizaciji oziroma kateri projekti so imeli največji vpliv na strateške kazalnike.

S pristopom 'od strategije do izvedbe' organizacija pridobi pregled nad vsemi tremi nivoji upravljanja: strateškim, taktičnim in operativnim. S spremljanjem operativnih procesov merimo učinkovitost procesov, vpogled v vzorce delovanja procesov nam pove katere rešitve so uspešne in katere ne, nadzorne plošče nam povedo kateri procesi dosegajo strateške cilje in kateri ne.

Rešitev nam omogoča:

  • upravljanje sprememb,
  • šolanje deležnikov rešitev,
  • vpeljevanje rešitev,
  • vodenje rešitev,
  • merjenje kazalnikov,
  • razumevanje poslovne učinkovitosti,
  • vrednotenje strategije ter
  • primerjavo in izboljševanje digitalnega izvajanja procesov.