Avtomatično odkrivanje procesov z ARIS PPM

Procesno obveščanje

Za razliko od tradicionalnega poslovnega obveščanja (BI), ki se osredotoča na podatkovno usmerjene analize in nam pomaga ugotoviti KAJ se je zgodilo, se procesno obveščanje (PI) osredotoča na direktno povezavo med metriko/kazalniki in procesi od začetka do konca - npr. od naročila do plačila, od nabave do plačila, od ideje do proizvoda - in s tem pomaga ugotoviti ZAKAJ se je zgodilo.

Sodobni sistemi za obvladovanje poslovnih procesov (BPMS), ki obvladujejo, spremljajo in avtomatizirajo poslovne procese že imajo vgrajeno analitiko procesov katerih izvajanje podpirajo. Večina sistemov omogoča tako prikaze na ravni nadzornih plošč kot tudi podrobnejše prikaze na ravni posameznih instanc procesov. Največja omejitev takega procesnega obveščanja je v tem, da analitika ne obsega aktivnosti, ki se izvajajo izven BPM sistema in ta tako ne more pokriti celotnega procesa od začetka do konca, ki je podprt z različnimi IT sistemi.

ARIS Process Performance Manager (PPM) je patentirana programska oprema, ki omogoča organizacijam spremljati in analizirati učinkovitost in strukturo svojih poslovnih procesov od začetka do konca (t.j. preko vseh sistemov, ki jih podpirajo).

ARIS PPM prinaša ključno tehnologijo za ocenjevanje poslovnih procesov po hitrosti, stroških, kakovosti in količini ter posledično identifikacijo možnosti za izboljšanje. Omogoča celovit pregled učinkovitosti poslovnih procesov, ki je sestavljen iz dveh delov:

  • kvantitativnega, ki je osnovan na merjenju procesnih kazalnikov (od začetka do konca) in
  • kvalitativnega, ki je osnovan na vizualizaciji dejanske strukture procesov.

Odkrivanje in vizualizacija instanc procesa

(Avtomatično) odkrivanje procesov predstavlja kombiniranje s procesi povezanih podatkov/dogodkov, ki so zapisani v IT sistemih (npr. ERP, CRM, BPM sitemi) ter rekonstrukcijo in vizualizacijo vsake izvedene instance procesa (npr. naročilo št. 12345, 5. maja, ob 10:30). Rezultat je zaporedje aktivnosti/funkcij, ki je predstavljeno v grafu skupaj z vejitvami. Za prav vsako instanco procesa (npr. nabavni proces) se tako kreira popolna slika realnega poteka procesa, ki je lahko zapisana v EPC ali BPMN notaciji. Vsaka instanca procesa je opremljena z zahtevanimi ključnimi kazalniki in kot taka shranjena v repozitoriju instanc procesa, ki je del ARIS PPM.

Repozitorij instanc procesa predstavlja osnovo za prožno analitiko, ki nam da odgovore na vprašanja kot so:

  • "Kakšen je bil pretočni čas vseh procesov od-naročila-do-plačila v zadnjem mesecu za prodajne organizacije v osrednji Sloveniji?",
  • "Kako dobro je bilo sodelovanje med organizacijskima enotama Prodaja in Trženje v tretjem četrtletju 2016?" ali
  • "Kolikšen je bil prihodek procesov za dimenzijo Regija = Zahodna Evropa v letu 2017?"

Več

Inteligentni poslovni procesi

Vsi, od vodilnih analitičnih podjetij do proizvajalcev programske opreme ter internih operativnih skupin, smo dnevno zasuti s sporočili, da morajo naši poslovni procesi in aplikacije, ki jih podpirajo, postati pametnejši, da bi lahko dosegli konkurenčno prednost in večje zadovoljstvo strank. Toda kaj sploh pomeni imeti pametne poslovne procese? Kako lahko to pomaga našemu poslovanju? In tisto najpomembnejše kako narediti proces bolj inteligenten?

Kaj je inteligenten poslovni proces?

Izraz poslovno obveščanje (Business Intelligence) se tradicionalno uporablja za opis analitike in poročanja, ki temelji na dogodkih zabeleženih v poslovnih procesih in aplikacijah, ki jih podpirajo. Predstavlja pogled v preteklost, ki je namenjen analitikom oziroma vodstvu, ter je bil narejen s pomočjo različnih analitičnih orodij za različne procese in sisteme. To ponavadi pomeni, da ga sestavlja veliko število poročil, ki jih je potrebno (ročno) urediti in interpretirati preden postanejo uporabni za podporo odločanju in izbiri primernih ukrepov. Slaba stran poslovnega obveščanja je, da ne predstavlja vpogleda v trenutno dogajanje ampak le poročanje o preteklih dogodkih, kar pomeni, da je reakcijski čas za reševanje problemov precej velik.

Osnovno platformo za inteligentne procese predstavljajo sistemi za obvladovanje poslovnih procesov (BPMS). Ti upravljajo, spremljajo in avtomatizirajo poslovne procese ter imajo že vgrajeno analitiko procesov, ki jih podpirajo. Ta analitika je večinoma osnovana na povsem pasivnih zmožnostih poročanja čeprav moderni BPM sistemi že omogočajo tudi prikaz in analitiko na ravni več podrobnosti od nadzornih plošč pa vse do posameznih instanc procesa.

Največja pomanjkljivost procesnega obveščanja osnovanega na enem samem BPM sistemu je, da je analitika omejena le na aktivnosti, ki jih podpira izbrani BPM sistem in ne omogoča vpogleda v to kaj se dogaja v delih procesa (od začetka do konca), ki so podprti z drugimi sistemi.

ARIS PPM: Avtomatično odkrivanje in merjenje procesov od začetka do konca

1. Preglednost: Razumevanje verige dodane vrednosti od začetka do konca

Preglednost celotnega poslovnega procesa (od začetka do konca, npr. od-naročila-do-plačila) je ključna za izboljšanje procesnega obveščanja. V svoji najenostavnejši obliki procesna analitika vsebuje tri komponente:

Več

ARIS 10 SR2

Izšel je ARIS 10 Service Release (SR) 2. Vsi produkti ARIS platforme so bili izboljšani s pomočjo razširitev metodologije, večje uporabnosti, razširjenih zmožnosti in tehničnih izboljšav.

  • EU GDPR je pomembna tema za vse organizacije, ki imajo opravka z osebnimi podatki prebivalcev EU. Nova verzija vsebuje nove zmožnosti in paket za podporo GDPR, ki med drugim vsebuje razširitev metodologije, nova poročila in predloge za vprašalnike.
  • ARIS Connect ima nov uporabniški vmesnik, ki omogoča enostavnejšo navigacijo do zahtevanih vsebin, ter novo funkcionalnost, ki omogoča spreminjanje pogledov na model (npr. pretvorba modela procesa v "swimlane" model ali izbira objektov, ki jih želimo videti v modelu), kar uporabnikom omogoči lažje razumevanje procesnih vsebin. Ker veliko organizacij uporablja ARIS Connect za podporo enotnemu sistemu upravljanja, nova izdaja omogoča razširitev funkcionalnosti s podporo integraciji aplikacij tretjih strank. Izboljšana je integracija ARIS Connect in ARIS RCM, ki poslovnim uporabnikom omogoča enostavnejši pregled in dostop do osnovnih nalog obvladovanja upravljanja, tveganj in skladnosti (GRC).

  • ARIS Aware podpira JDBC® kot podatkovni vir. Omogočen je enostavnejši uvoz in izvoz nadzornih plošč in podatkovnih virov. Izboljšane zmožnosti vizualizacije med drugim omogočajo uporabo več dimenzij v enem grafu.
  • ARIS Process Performance Manager (PPM) omogoča razširjeno odkrivanje procesov vključno z odkrivanjem variant procesov. Varianta procesa predstavlja instance procesov, ki imajo identično zaporedje izvajanja. To pomaga pri analizi najpogostejših variant oziroma pri odkrivanju tipičnih izvajanj procesa. S povezavo med ARIS Aware in ARIS PPM lahko zdaj preverimo skladnost kot-je in kot-bo procesov.
  • ARIS for SAP® Solutions zdaj omogoča sinhronizacijo modelov procesov (EPC ali BPMN™) s SAP Solution® Managerjem 7.2.
  • ARIS podpira poslovno transformacijo na osnovi interneta stvari (IoT) z vključitvijo IoT objektov v modele procesov. Za enostavnejši začetek IoT projektov je omogočen uvoz definicij objektov iz  Cumolocity-a (integracijske platforme Software AG za IoT naprave).
  • Upravljanje celotne izkušnje stranke (CXM) zdaj podpira modeliranje 'person' in njihovo vizualizacijo s pomočjo infografike. Dodani so novi emotikoni za ponazoritev izkušenj v stiku s stranko.

Kako ARIS Aware podpira enoten sistem upravljanja organizacije?

Tradicionalna naloga sistemov upravljanja je dokumentiranje delovanja organizacije. Rezultat so vodila in navodila za delo ter obveščanje zaposlenih o pravilih, ki se jih je potrebno držati ob izvajanju nalog, ter možnih problemih in tveganjih, ki jih lahko doletijo pri tem. V preteklosti so različni pogledi na poslovanje kot so obvladovanje kakovosti, obvladovanje poslovno informacijske arhitekture oziroma obvladovanje tveganj bili podprti z različnimi in posebej za posamezen poslovni vidik specializiranimi sistemi. Danes morajo organizacije, ki želijo biti uspešne v digitalnem svetu, povezati vse te poslovne vidike in razumeti vse njihove soodvisnosti.

Ključni primeri uporabe enotnega sistema upravljanja, ki jih podpira ARIS Aware

Enotni sistem upravljanja, ki temelji na ARIS-u, izpolnjuje vse zahteve modernega sistema za upravljanje. Združuje vse primere uporabe in s tem omogoči celovit pregled celotnega podjetja. Enotni sistem upravljanja mora vedno posredovati sveže informacije, predstavljati eno resnico in ponujati informacije v enostavno razumljivi obliki. Povezati mora vse pomembne podatke in jih dostaviti pravim ljudem ob pravem času. Dodana vrednost, ki jo prinaša ARIS Aware, je integracija podatkov iz različnih virov (povezanih z različnimi pogledi in primeri uporabe), njihova vizualizacija ter predstavitev v primernem kontekstu. Zmožnost vizualne in interaktivne analitike, ki je prilagojena posamezni vlogi, omogoča uporabnikom sistema upravljanja, da hitreje in pravilno ukrepajo ter v popolnosti razumejo soodvisnosti med procesi in poslovnimi področji.

Spodaj je predstavljeno nekaj primerov ARIS Aware nadzornih plošč.

Več