ARIS 10 SR2

Izšel je ARIS 10 Service Release (SR) 2. Vsi produkti ARIS platforme so bili izboljšani s pomočjo razširitev metodologije, večje uporabnosti, razširjenih zmožnosti in tehničnih izboljšav.

  • EU GDPR je pomembna tema za vse organizacije, ki imajo opravka z osebnimi podatki prebivalcev EU. Nova verzija vsebuje nove zmožnosti in paket za podporo GDPR, ki med drugim vsebuje razširitev metodologije, nova poročila in predloge za vprašalnike.
  • ARIS Connect ima nov uporabniški vmesnik, ki omogoča enostavnejšo navigacijo do zahtevanih vsebin, ter novo funkcionalnost, ki omogoča spreminjanje pogledov na model (npr. pretvorba modela procesa v "swimlane" model ali izbira objektov, ki jih želimo videti v modelu), kar uporabnikom omogoči lažje razumevanje procesnih vsebin. Ker veliko organizacij uporablja ARIS Connect za podporo enotnemu sistemu upravljanja, nova izdaja omogoča razširitev funkcionalnosti s podporo integraciji aplikacij tretjih strank. Izboljšana je integracija ARIS Connect in ARIS RCM, ki poslovnim uporabnikom omogoča enostavnejši pregled in dostop do osnovnih nalog obvladovanja upravljanja, tveganj in skladnosti (GRC).

  • ARIS Aware podpira JDBC® kot podatkovni vir. Omogočen je enostavnejši uvoz in izvoz nadzornih plošč in podatkovnih virov. Izboljšane zmožnosti vizualizacije med drugim omogočajo uporabo več dimenzij v enem grafu.
  • ARIS Process Performance Manager (PPM) omogoča razširjeno odkrivanje procesov vključno z odkrivanjem variant procesov. Varianta procesa predstavlja instance procesov, ki imajo identično zaporedje izvajanja. To pomaga pri analizi najpogostejših variant oziroma pri odkrivanju tipičnih izvajanj procesa. S povezavo med ARIS Aware in ARIS PPM lahko zdaj preverimo skladnost kot-je in kot-bo procesov.
  • ARIS for SAP® Solutions zdaj omogoča sinhronizacijo modelov procesov (EPC ali BPMN™) s SAP Solution® Managerjem 7.2.
  • ARIS podpira poslovno transformacijo na osnovi interneta stvari (IoT) z vključitvijo IoT objektov v modele procesov. Za enostavnejši začetek IoT projektov je omogočen uvoz definicij objektov iz  Cumolocity-a (integracijske platforme Software AG za IoT naprave).
  • Upravljanje celotne izkušnje stranke (CXM) zdaj podpira modeliranje 'person' in njihovo vizualizacijo s pomočjo infografike. Dodani so novi emotikoni za ponazoritev izkušenj v stiku s stranko.

Kako ARIS Aware podpira enoten sistem upravljanja organizacije?

Tradicionalna naloga sistemov upravljanja je dokumentiranje delovanja organizacije. Rezultat so vodila in navodila za delo ter obveščanje zaposlenih o pravilih, ki se jih je potrebno držati ob izvajanju nalog, ter možnih problemih in tveganjih, ki jih lahko doletijo pri tem. Glavni cilj sistema je, da zaposlenim kjerkoli in kadarkoli omogoča dostop do najnovejših in natančnih informacij. V preteklosti so različni pogledi na poslovanje kot so obvladovanje kakovosti, obvladovanje poslovno informacijske arhitekture oziroma obvladovanje tveganj bili podprti z različnimi in posebej za posamezen poslovni vidik specializiranimi sistemi. Organizacije, ki želijo biti uspešne v današnjem digitalnem svetu morajo povezati vse poslovne vidike in razumeti vse njihove medsebojne soodvisnosti.

Ključni primeri uporabe enotnega sistema upravljanja, ki jih podpira ARIS Aware

Enotni sistem upravljanja, ki temelji na ARIS-u, izpolnjuje vse zahteve modernega sistema za upravljanje. Združuje vse primere uporabe in s tem omogoči celovit pregled celotnega podjetja. Enotni sistem upravljanja mora vedno posredovati sveže informacije, predstavljati eno resnico in ponujati informacije v enostavno razumljivi obliki. Povezati mora vse pomembne podatke in jih dostaviti pravim ljudem ob pravem času. Dodana vrednost, ki jo prinaša ARIS Aware, je integracija podatkov iz različnih virov (povezanih z različnimi pogledi in primeri uporabe), njihova vizualizacija ter predstavitev v primernem kontekstu. Zmožnost vizualne in interaktivne analitike, ki je prilagojena posamezni vlogi, omogoča uporabnikom sistema upravljanja, da hitreje in pravilno ukrepajo ter v popolnosti razumejo soodvisnosti med procesi in poslovnimi področji.

Spodaj je predstavljeno nekaj primerov ARIS Aware nadzornih plošč.

Več

Model segmentov strank

ARIS 10 prinaša nov tip modela “Model segmentov strank”, ki razširja podporo upravljanju celotne izkušnje stranke (CXM).

Upravljanje celotne izkušnje stranke: Model segmentov strank

Model uporabimo za določitev, opis in ocenjevanje (pomembnost in lojalnost) segmentov strank, ki jih nato postavimo v kontekst upravljanja celotne izkušnje stranke – povežemo jih s pripadajočimi produkti in/ali storitvami, tveganji, prihodki, iniciativami/projekti ter seveda s potmi strank.

Model segmentov strank: Tipi objektov

Zagotavljanje skladnosti s splošno uredbo (EU) o varstvu podatkov (GDPR)

Digitalizacija je dvorezen meč, ko pride do vprašanja varnosti osebnih podatkov. Udobje spletnih storitev in “dobro misleča” personalizacija poslovnih komunikacij prinašata tudi možnost, da naše podatke uporabijo in zlorabijo organizacije s katerimi nočemo poslovati oziroma da se ti podatki uporabijo za namene za katere nimamo potrebe ali nas ne zanimajo. Poleg nadležnih nezaželenih stikov seveda obstaja tudi resna nevarnost zlorabe osebne identitete za kriminalne dejavnosti in politične agende.

V aprilu 2016 je EU sprejela splošno uredbo o varstvu podatkov, ki bo stopila v veljavo 25. maja 2018. S tem naj bi zagotovila, da organizacije in institucije začnejo varovanje osebnih podatkov jemati resno. Eden izmed ciljev uredbe je zagotoviti uniformnost in standardizacijo trenutno obstoječih nacionalnih zakonodaj, katere danes na precej različne načine zagotavljajo varnost podatkov.

Z novo uredbo osnovni principi varstva osebnih podatkov ostajajo nespremenjeni: uporaba osebnih podatkov ni dovoljena razen, če to eksplicitno ne dovoljuje zakon ali če je subjekt podal privoljenje za obdelavo osebnih podatkov. Osnovna načela ostajajo  preglednost,  omejevanje namena in zmanjšanje količine podatkov. Vendar uredba določa več pravic posamezniku, več obveznosti obdelovalcem podatkov, večje kazni za kršitve in certificiranje kot dokaz skladnosti z uredbo.

Uredba prinaša velike posledice za večje organizacije. Kar se v jeziku uredbe sliši enostavno, prinaša s seboj kompleksnost zagotavljanja skladnosti. Različna podatkovna skladišča, povezani sistemi, poslovni ekosistemi in tehnologije, ki omogočajo organizacijam, da služijo trgom in svojim strankam z različnim proizvodi in storitvami, so v luči varstva osebnih podatkov gigant, ki ga je potrebno ujeti in ukrotiti.

Kaj je potrebno narediti za skladnost z uredbo?

Četudi je organizacija že skladna z nacionalno uredbo za varstvo osebnih podatkov in že ima evidence o dejavnostih obdelave ter vodila za zbiranje podatkov, je zelo priporočljivo, da  izvede polno presojo obstoječih politik varstva podatkov, procedur in praks ter jih primerja z zahtevami uredbe:

Več

ARIS 10

Od prvih skic programskega orodja, ki je revolucionarno poseglo v videnje poteka poslovnih procesov v organizaciji, do danes vodilnega orodja za upravljanje in analiziranje poslovnih procesov v svetu je minilo 25 let. Učinkovito upravljanje poslovnih procesov je danes pred novimi izzivi saj predstavlja osnovo za uspeh ene izmed najpomembnejših transformacij poslovnega sveta: digitalne transformacije.

19. aprila je izšla nova verzija orodji ARIS platforme ARIS 10, ki med drugim prinaša:

  •  ARIS AWARE – novo orodje za vizualno in pametno analizo ključnih kazalnikov uspeha, ki nadgrajuje enoten repozitorij poslovnih procesov z operativnimi podatki,

ARIS Aware: Podpora obvladovanju tveganj

ARIS Aware: Model procesa in merjeni kazalniki (iz ARIS PPM) procesa, ki se izvaja.

  • podporo načrtovanju IoT (Internet of Things) scenarijev – modeliranje strukture in vsebine IoT elementov, senzorjev ter aktuatorjev in njihovih povezav s poslovnimi procesi,
  • podporo Splošni uredbi (EU) za varstvo podatkov  (General Data Protection Regulation, GDPR),
  • podporo modeliranju odločanja z DMN (Decision Model and Notation),
  • izboljšano podporo obvladovanju celotne izkušnje stranke,
  • sinhronizacijo s SAP® Solution Managerjem 7.2.